Disciplines

Hieronder kan je een overzicht vinden van de disciplines die op onze club worden aangeboden. Aangezien een club enkel goed kan functioneren met goede afspraken, kan je via deze link het algemeen reglement nalezen. Bij elke discipline kan je dan de gerelateerde regels terugvinden. Mocht je hier omtrent vragen hebben kan je steeds terecht bij iemand van de instructeurs en/of bestuur.

Gehoorzaamheid

Iedere hondeneigenaar wil graag buiten komen met een hond die luistert, opkijkt naar zijn baas en voor zijn baas wil werken. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je gekozen hebt om naar onze hondenschool te komen.

Onze instructeurs zullen je op een hond-vriendelijke manier leren omgaan met jullie huisdier. Klik op de titel om meer te weten te komen over deze discipline.

Mogen we jullie ook vragen het discipline gerelateerde reglement even in te kijken

Agility

Wil je naast de gehoorzaamheidstraining ook zelf actiever bezig zijn met je hond, dan kan agility een te overwegen discipline zijn. Om aan agility te starten is er een basiskennis gehoorzaamheid nodig, want bij deze discipline werk je los met je hond.

Hier ga je samen met je hond een vooraf bepaald parcours lopen. Je zal stap voor stap de verschillende toestellen aanleren.

Gegarandeerd FUN voor baas en hond.

Mogen we jullie ook vragen het Agility reglement even in te kijken

Hoopers

Dit is een vrij nieuwe discipline in de hondensport .

Je gaat je hond van op afstand sturen, door je houding en de aangeleerde commando’s. Bij hoopers loop je zelf niet mee. Dit maakt de sport ook geschikt voor mensen met een lichamelijke beperking. Hoopers is een volwaardige sport en kan naast elke andere hondensport beoefend worden, zonder dat dit voor een conflict zorgt. En door de minimale lichamelijke belasting kunnen ook pups, jonge honden en oudere honden deelnemen.

De hindernissen bestaan uit hoopers, tonnen/kegels, hekken en tunnels. Alles gebeurt laag bij de grond. Er zijn dus geen sprongen of hoogtetoestellen en de parcours bestaan uit vloeiende lijnen.

Mogen we jullie ook vragen het Hoopers reglement even in te kijken