Hoopers

Ben je niet zo een renner,  heb je een fysieke beperking ,  is je hond niet geschikt voor agility, al wat ouder en wil je hem toch in “beweging” houden ? Of wil je gewoon (nog) wat anders dan kan je bij ons ook  hoopers  trainen.

Hoopers geeft je hond meer zelfvertrouwen, hij moet immers op afstand werken en leren nadenken.  Om daarbij te helpen zijn de lessen ingedeeld  in individuele trainingsmomenten, zodat jij en ook je hond zich kunnen concentreren op  het “werk”, zonder al teveel prikkels.

Zoals in al onze disciplines wordt hier ook alleen beloningsgericht gewerkt, dus vergeet zeker niet om speelgoedjes en hondensnoepjes mee te brengen. Want afwisselend werken en spelen met je hond is een MUST.   En  omdat je hond los werkt is een basis gehoorzaamheid vereist.   Blijf dat dan ook doen, jij en je beste vriend hebben er alleen maar baat bij.

Bij Hoopers is het belangrijker om het parcours juist te lopen, dan de snelheid.  Wil je al eens zien wat dat inhoudt ? Ga dan eens naar de facebookpagina van Hoopers Nadac België.  FUN verzekert !

Voor deze discipline kiezen we op BHV voor een persoonlijke aanpak. Hoe dit werkt en aan welke voorwaarden je moet voldoen, kan je nalezen in het Hoopers reglement

Via deze link kan je alvast wat richtlijnen terugvinden – bekijk deze al zeker voor je eerste training.